Infosessies van Colruyt-dochter op donderdag 16 december – vooraf inschrijven!

De curatoren hebben een overeenkomst gesloten met energiespecialist DATS 24, onderdeel van Colruyt Group. Die zal op donderdag 16 december de hele dag online infosessies organiseren, waarvoor de klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier kunnen inschrijven https://webforms.colruytgroup.com/node/446 en waar ze hun vragen kunnen stellen.

Wie zolang niet kan wachten kan mailen naar energievragen@dats24.be of bellen via het telefoonnummer 02 583 11 61.

De curatoren lieten dit weekend ook weten dat alle klanten van de Vlaamse Energieleverancier zo snel mogelijk een eindafrekening zullen ontvangen met hun verbruik tot 7 december 2021. Het opstellen van die eindafrekening zal wellicht wel nog even duren, want dat gebeurt op basis van de meterstanden die door Fluvius bezorgd moeten worden.

Terugwerkende kracht? Niet altijd

Alle gedupeerde klanten van de Vlaamse Energieleverancier worden ook aangeraden hun domiciliëringen zo snel mogelijk stop te zetten en de stortingen van de laatste acht weken terug te vorderen via hun bank. Eens ze een nieuwe energieleverancier vinden, kunnen ze die nieuwe leverancier vragen hun contract met terugwerkende kracht te laten ingaan vanaf de dag van het faillissement. Ze zullen dan geen vergoeding moeten betalen aan de noodleverancier Fluvius, maar stappen dan meteen over op het contract met hun nieuwe leverancier. Opgelet wel, niet elke leverancier gaat op deze vraag in.