Zomerstage parlementslid Nachtergaele

Sector:
Regio:
Vlaams parlementslid Joris Nachtergaele gaat op vrijdag 28 augustus van 8 tot 13 uur op zomerstage bij een Oost-Vlaams gemengd landbouwbedrijf. Hij doet dit op uitnodiging van Boerenbond.

“De zomerstage is een uitstekende manier om de uitdagingen en kansen van de hedendaagse land- en tuinbouwers te leren kennen. Joris Nachtergaele heeft in zijn functie regelmatig te maken met dossiers die een directe impact hebben op onze land- en tuinbouwbedrijven”, zegt Boerenbondvoorzitter Sonja De Becker. “Het is voor hem dan ook een mooie kans om via een praktische zomerstage te ervaren hoe het werk op de hedendaagse land- en tuinbouwbedrijven er aan toe gaat en wat de uitdagingen van onze bedrijfsleiders zijn.” Joris’ stage vindt plaats in de Vlaamse Ardennen (Oost-Vlaanderen) op de Kaashoeve van de familie Faingnaert-Beyaert. Het bedrijf maakt met dagverse AA-melk tal van zelfbereide ambachtelijke kazen, roomijs en afgeleide melkproducten. Daarnaast richtten ze een vakantieverblijf in voor families die de schoonheid van de Vlaamse Ardennen willen ontdekken. Het familiebedrijf heeft naast de melkveetak en de thuisverkoop ook nog een akkerbouwtak met aardappelen en granen. Een belangrijk thema bij deze stage zal naast korte keten ook de bedrijfsopvolging zijn.

U bent als journalist van harte welkom om aan te sluiten op de stage van parlementslid Nachtergaele en dat op vrijdag 28 augustus vanaf 11 uur. Adres: Melkveebedrijf Faingnaert-Beyaert, Stechelmandries 3, 9660 Brakel-Everbeek.