Boerenbond: zomerstage parlementslid Coel (7/9)

Sector:
Vlaams parlementslid Arnout Coel gaat op maandag 7 september van 8 tot 13 uur op zomerstage bij een gemengd landbouwbedrijf (melkvee en akkerbouw). Hij doet dit op uitnodiging van Boerenbond.

“De zomerstage is een uitstekende manier de bedrijfsleiders uit de land- en tuinbouw te leren kennen en om beter te begrijpen wat hun vragen naar het beleid zijn. Als lid van de commissie Landbouw in het Vlaams Parlement heeft Coel regelmatig te maken met dossiers die een directe impact hebben op onze land- en tuinbouwbedrijven”, zegt Boerenbondvoorzitter Sonja De Becker. “Het is voor hem dan ook een mooie kans om via een praktische zomerstage te ervaren hoe het werk op de hedendaagse land- en tuinbouwbedrijven er aan toe gaat en wat de uitdagingen van onze bedrijfsleiders zijn.”

Coel gaat de handen uit mouwen steken op het gemengd landbouwbedrijf van Hugo Schrevens in de Vlaams-Brabantse gemeente Lubbeek.  Hugo houdt er Holsteinkoeien voor de melkproductie en kweekt het ruwvoer voor de dieren op het eigen bedrijf. Het melken gebeurt door een melkrobot, maar dat wil niet zeggen dat de boer geen werk meer heeft. In de stal moeten de koeien gevoederd en verzorgd worden, de kalfjes melk geven en de stal instrooien en schoonmaken.

De gegevens van de melkrobot moeten geanalyseerd worden. Aan de hand van die informatie weet Hugo welke koeien extra zorg en aandacht nodig hebben.

U bent als journalist van harte welkom om aan te sluiten op de stage van parlementslid Coel en dat op maandag 7/9 tussen 8 en 13 uur. Adres: Landbouwbedrijf – Schrevens, Broekstraat 83, 3210 Lubbeek