Boerenbond: zomerstage parlementslid ceyssens (8/9)

Sector:
Regio:
Vlaams parlementslid Lode Ceyssens gaat op dinsdag 8 september van 7.15 tot 11 uur op zomerstage bij een Limburgs melkveebedrijf. ​Hij doet dit op uitnodiging van Boerenbond.

“De zomerstage is een uitstekende manier om de Vlaamse land- en tuinbouwers beter te leren kennen. Lode Ceyssens heeft in zijn functie als parlementslid frequent te maken met dossiers die een directe impact hebben op onze land- en tuinbouwbedrijven”, zegt Boerenbondvoorzitter Sonja De Becker. “Het is voor hem dan ook een mooie kans om zich via een praktische zomerstage nog verder te verdiepen in het werk en de uitdagingen op de hedendaagse bedrijven.”

Melkvee en verbreding

Lode trekt voor zijn stage naar het melkveebedrijf van Jean en Hilda Van Marsenille - Steensels in Heers. Jean en Hilda baten samen een melkveebedrijf uit op de Alfonsinehoeve, genoemd naar de moeder van Jean. Daarbij combineren ze al vele jaren hoevetoerisme. De schuur van de vierkantshoeve, typisch voor de streek, is verbouwd tot drie appartementen als gastenverblijf. Sinds enkele jaren werkt de oudste zoon Bart mee op het melkveebedrijf. Recent startte de andere zoon, Thijs, met het maken en verkopen van hoeve-ijs.

U bent als journalist van harte welkom om aan te sluiten op de stage van parlementslid Ceyssens en dat op dinsdag 8 september tussen 8 en 11 uur bij Jean en Hilda Van Marsenille - Steensels, Rauwstraat 2, 3870 Heers.