Boerenbond stuurt parlementsleden en ministers de boer op

De deuren van het parlement zijn tijdens het zomerreces gesloten. Maar de parlementsleden zitten niet stil. Boerenbond geeft hen de kans om te proeven van het boerderijleven. Gedurende één of twee dagen ontdekken ze de Vlaamse land- en tuinbouw. Op www.boerenbond.be/stages en op Facebook kan je de parlementsleden volgen en achteraf ook hun ervaringen lezen.

Boerenbond wil met deze stages land- en tuinbouwers en politici dichter bij elkaar brengen. Tijdens de Boerenbond-zomerstages krijgen parlementsleden de kans om een blik achter de schermen van onze bedrijven te werpen en er zelf de handen uit de mouwen te steken. Het is bovendien dé gelegenheid om met de bedrijfsleider in dialoog te treden over diverse thema’s. Hoe ziet een dag op een landbouwbedrijf eruit? Wat zijn de uitdagingen? Tegen welke obstakels botsen land- en tuinbouwers?

“Veel politici zijn in het parlement begaan met dossiers die een directe impact hebben onze bedrijven”, zegt Boerenbondvoorzitter Sonja De Becker, “en daarom willen we hen de kans bieden om op de bedrijfsvloer te ervaren hoe onze land- en tuinbouwbedrijven dagelijks functioneren en wat hun uitdagingen zijn.”

Verschillende  parlementsleden en ministers hebben zich al aangemeld om te komen proeven van onze sector en bij te leren ‘op de werkplek’ van onze land- en tuinbouwers.

Stage meevolgen?

Heeft u als journalist/redactie interesse om een stage mee te volgen? Dat kan mits toestemming van het stagebedrijf. Neem contact met persdienst@boerenbond.be voor alle praktische informatie.

Luc Vanoirbeek, woordvoerder (0477 33 06 35)

Volg de stages op onze website, Facebookpagina of Twitter.