Menu

Promotie voor Belgisch rundvlees in de horeca

Terug naar Actualiteit
Sector: 
Met het horecacharter wordt er gestreefd naar het promoten van ons kwaliteitsvol en lokaal geproduceerd Belgisch rundvlees.

Dit voorjaar lanceerde minister Ducarme, samen met de landbouworganisaties, vleesverwerkende bedrijven en horecafederaties, het horecacharter. Elke schakel in de keten heeft hierbij een aantal engagementen opgenomen (garanderen traceerbaarheid, duurzame productie, promotie en storytelling, …). Dit charter heeft als doel het kwaliteitsvol en lokaal geproduceerd Belgisch rundvlees meer te promoten en zichtbaar op de kaart te zetten in de horeca. Om deze inspanningen meer zichtbaar te maken, heeft minister Ducarme een logo voorgesteld dat horecazaken op hun gevel kunnen aanbrengen. Hiermee geven ze aan dat er Belgisch rundvlees wordt geserveerd. Volgens de minister is het belangrijk om alles in het werk te stellen zodat de consument makkelijk de restaurants herkent waar er Belgisch rundvlees wordt geserveerd. De volgende maanden zullen de stickers met het logo via de horecafederaties verspreid worden naar de horecazaken. Dit is een positief initiatief om ons kwaliteitsvol en met passie geproduceerd Belgisch rundvlees meer ingang te doen vinden in de horeca. Hopelijk zien we de volgende maanden massaal het logo verschijnen in de horecazaken en is dit een incentive naar de horecafederaties om samen met VLAM en APAQ-W verdere versterkende promotie-acties uit te werken.

Deel deze pagina: 

Meer informatie

Sector: