gb

Sympathie voor Club Brugge-actie ‘Boeren voor boeren’

8 oktober 2022

Club Brugge lanceert voor de fans een groentebox. Want ook lokale boeren zijn topspelers.

Merchandising is een enorme bron van inkomsten voor voetbalclubs, maar deze merchandise steunt lokale boeren in Brugge. Fans van tegenstanders noemen Club Brugge al jaren “boeren”. Wat oorspronkelijk bedoeld werd als een belediging vanwege het West-Vlaamse, plattelandse karakter van de Club, wordt nu volledig omarmd als geuzennaam. Ze lanceren nu zelfs een eigen groentebox, met de passende naam: ‘Boeren voor Boeren.’

Voor 100% afkomstig van lokale boeren

Alle groenten zijn 100% afkomstig van lokale boeren en worden zonder winst voor de Club verkocht aan fans. “Double value”, zoals Chief Business Officer van Club Brugge Bob Madou het noemt: “We willen dat onze fans snel en betaalbaar toegang hebben tot de prachtige producten die onze regio te bieden heeft.”

“Daarbij willen we dat de ketting zo kort mogelijk is zodat lokale boeren rechtstreeks profiteren van hun arbeid. In tijden waarin onze voetbalclub blijft groeien, vinden we het belangrijker dan ooit om in contact te blijven met onze roots. Deze dynamische ondernemers maken een enorm verschil in onze gemeenschap en herinneren ons eraan waarom we zo trots zijn om “Boeren” te zijn.”

Heerlijk, veilig en betaalbaar voedsel van topkwaliteit

Lode Ceyssens, voorzitter Boerenbond: "Onze boeren zijn wereldklasse, zowel op als naast het veld. Dat hebben ze bij Club goed begrepen. Wie lokaal koopt, is zo immers zeker van heerlijk, veilig en betaalbaar voedsel van topkwaliteit. Ik ben er zeker van dat de fans zullen genieten van al dat lekkers dat onze boeren met veel passie en kennis telen."

De ‘Boeren voor Boeren’-groenteboxen worden dit weekend gelanceerd rond het stadion van Club Brugge en de fanshops, tussen de truitjes, koppen, lakens, sjaals, en andere merchandise voor fans. Voortaan kunnen fans zich inschrijven om hun box wekelijks te ontvangen, op voorwaarde dat ze de box zelf komen ophalen aan het stadion om de CO2-uitstoot te verminderen.

Gratis soep en andere proevertjes

“Alle leveranciers van deze box kweken hun groenten binnen een straal van 5 km van het stadion”, bevestigt Thomas Rypens, de Direct to Consumer Director van de Club. We hebben afhaalstandjes geïnstalleerd rond het stadion waar fans meteen ook gratis soep en andere proevertjes kunnen proberen die gemaakt kunnen worden met de producten in hun box.

Het idee is een drievoudige winst: de fans krijgen gezonder en meer seizoensgebonden voeding, lokale boeren krijgen een nieuw en eerlijk verkoopkanaal en de Club blijft in contact met zijn roots.

Bron: Club Brugge (tekst en foto).