Menu

Afbrekende promocampagne van Delhaize stopgezet

Terug naar Actualiteit
Sector: 
De promocampagne van Delhaize over hun biomelk die benadelend was voor melkveehouders is stopgezet.

Roel Vaes, adviseur Rundvee

Delhaize heeft donderdag een promocampagne opgestart rond hun biomelk. Dit was via een radio reclamespot en folders. Op zich geen probleem dat ze reclame maken voor hun biomelk, maar de boodschap en toon van de communicatie ging over de schreef. Ze vermeldden hierin onder meer dat de gangbare melkveehouders uitgemolken worden en dat hun biomelk beter is van smaak dan gewone melk. Dit was een stap te ver, wat een heel aantal leden ook terecht opgemerkt hebben.

We hebben contact gehad met Delhaize met de boodschap dat promotie voeren voor hun producten geen probleem is, maar dan vanuit de positieve eigenschappen van hun product en niet door een ander product te benadelen. Ze hebben dit intern besproken en hebben toegegeven dat deze boodschap te ver ging. Ze hebben dan ook beslist om hun campagne stop te zetten en de radiospot niet meer uit te zenden.

Deel deze pagina: 

Meer informatie

Sector: